Ease on down

Hello world!! I’m Mikura from cast section:)
Today, we had a final Joint rehearsal(JRh). Time flies... now I want to share what I thought through today’s JRh.
So, at every morning in JRh, all member of MP’18 made a circle and took an attendance together.
That time is one of my favorite time, because it reminds me that any struggles that I faced is worth it, and these experiences led me to join this wonderful company.
And I realized the importance of stepping forward . Walk is simple move, but sometimes it’s hard to keep moving. I have friends who encourage and lead me to overcome. Because of their support, I can step forward again and without any steps, I never would have known that I have amazing friends like that.
However, the stakes are high, my steps are not enough to get there. I’ll keep on trying and trying and trying. Thank you for reading this. Love, Mikura


こんにちは キャストとしてMP18に関わっています、みくらです〜 今日最後のジョイントリハーサルを終えました。時間が経つのはあっという間です。今から今日感じたこと、考えたことを書きます。
ジョイントリハーサルでは毎朝みんなで円になって、一緒に出席を取ります。みんなと向き合って気合いをいれあうこの時間が私にとってお気に入りの時間なんです。
なぜなら、今まで私が向き合ってきたつらいことには意味があって、私がしてきた色んな経験が私をここに連れてきてくれたんだと思い出させてくれるからです。
更に、一歩踏み出していくことの大事さにも気づかされます。自分を信じて進むことは単純な動きだけれど、ときどき足が止まって進めなくなることだってあります。そんな時に背中を押してくれたり、引っ張ってくれたりしてくれる友達がいます。私は、その存在に助けられるから進むことができるし出会えたのは自身が一歩踏み出したからなのです。
でも踏み出したからと言って楽な道のりではありません。もがいてもがいた先にやっと見えるものがあると思います。私自身まだもがき足りないと感じています。一歩一歩確実に踏み出していきます。読んでくれてありがとうございました。