【Moment by moment, feeling by feeling】

 

Hey everyone, how’s your journey in the land of Oz going?

I suppose that the last few days have been full of struggles, conflicts, and loneliness for many of you in your own way. I have been wondering why I always somehow can feel like MP is the thing I would love and jump into every morning no matter what happened during and after the last rehearsal.

I think that this is partly because every time I confront difficulties I feel like I am learning to feel something new that I have never felt before. And I want to feel, know, and see more of myself. I am simply looking forward for the brand new days with brand new feelings.

I came to think that making stage is about exploring and testing our feelings. And the random feeling we catch from every exercise and activities feel so strange in the first place but then gradually become so “real” to us.

Last but not least, I never can stop being amazed and pleased by the miracle of being in the same place at the same time doing the same thing with every one of you. Every rehearsal is more than worth being in as every moment we share would never come back. Like never. I was moved by the words Maki gave us yesterday: the moments will be piled up and before you know it becomes eternal. This stage will become something meaningful to each of us moment by moment, feeling by feeling. I believe.

So why not enjoy observing, absorbing, and being grateful for what happens in each moment?

Love every one of you and thank you world for letting me meet these beautiful 105 people☺️

Love, Emily and Mana💕

みんなー!オズの国でのジャーニーは今どんな感じですか?

ここ数日は多くのメンバーにとって様々な形で悩むこと、ぶつかることや孤独を感じることが多い時間だったのではないかと思う。そこで、前の日に何があったとしても何で私はMP大好きで毎朝飛び込んでいきたいと思えるのかな〜と考えて見ました。すると、その理由の1つとして壁にぶち当たるたびに今まで感じたことのないような新しい気持ちを知れるからっていうのがあるかなと思って。それが面白くってもっと自分の気持ちを見て見たいという気持ちになるんだよね。そうすると毎日楽しみで仕方がないんだ。全く新しい気持ちに出会える新しい1日はワクワクでしかない💓

なんか、舞台を作ることって自分自身の感情を模索して試すようなことなのかなって。リハの中でふと感じた気持ちって初めは“何だこれは?”って思うけどそのうち自分にとって本物になるなぁと思う。

そして、一番大事なこと!偶然同じ場所に同じ時間に集まって同じことに向かって動いてる人がいるっていうことの奇跡に私はいつも幸せを感じてる。一瞬一瞬が一瞬限定で2度と戻ってこない大切な時間っていうだけで毎日リハの場にいるということは本当に価値のあることだなと思う。マキさんが昨日おっしゃってた、瞬間瞬間がつながり合ってやがてそれが永遠になるっていう言葉にすごく納得しました。瞬間瞬間が重なってそのなかでいろんな気持ちがどんどん積み上がっていって、それでとても意味のあるステージができんだなと私は信じてる。

だから一瞬一瞬何が起こるのか観察して吸収して楽しんでみるのもいいよね!それって演劇のすごく素敵なとこだな〜と清家愛は思ってる!

みんなへの愛はほんと言葉で表せないくらい大きい💓出会ってまだ2ヶ月弱なのに本当に宝物です!Thank you world! こんなにも素敵な105人の人々に出会わせてくれて!!

拙い日本語英語失礼しました。
愛を込めて エミリーとまなより