Heeey! everyone!!

I'm Hal from Cast!

I can't believe it...We have only 7days by Load in...and gradually close to the end of MP life. Maybe this is the last time to write blog to me...

So I want to write personal things.

 


In the future I want to be professional actor.  The reason why I joined MP to learn professional skills from director and social advisor. And now I can learn a lot of things. 

But the most important things that I learned is perfectly not any professional skills. That is “Feel” and “who am I ?”

Firstly when I thought about my role I thought that how should I perform for the audience. Of course that is very important things. But finally my opinion was changed. 

“If you perform your role on stage, you have to connect “real you””

One day Mrs. Yoko from general manager said to me. And she said “because “the real”is strongest things in life and similarly when you perform your role”.

Recently when I perform my role, I try to feel myself and every person.

If you watch me on actual stage, you might be feel like “he is not suitable for the role because of too natural ” or “ because of too younger ” 

But this is me. And I am so glad if you feel like that. Because  I can feel that certainly I can perform myself on stage.

 


Talk and Listen”

This is a motto for MP.

And

Talk and Listen ” for me is “ To Feel myself"

to talk with my heart and to feel.

 


Thank you MP and Thank you everyone.

 

 

 

 


みなさーーん!こんにちは!

キャストのHalです!

なんと、、小屋入りまで残り1週間となってしまいました。MPでの生活も終わりが見えてきました…そして今回がおそらく僕にとって最後の投稿となるので、今日は個人的なことを書こうと思います。

 


僕は将来プロとして俳優になりたいと思っています。もともとMPに参加したのもプロの演出家さんをはじめ、多くの一流の方から直接学ぶことができると思ったからです。実際、多くのことを学んでいます。

ただ自分にとって、MPで得たもののなかで最も印象的だったのは、俳優になるための知識ではありませんでした。

「感じること」「自分はどんな人なのか」ということでした。

自分の役について考えた時、まず初めに僕は観客にどんな風に見てもらうのかということを考え、それが最も大切なことだと思いました。

でも、それ以上に今の自分にとって大切なことが出来ました。

「舞台の上で演じる時、あなたは現実の自分と強く結ぶこと!」とある日、MP総監督の奈良橋陽子さんが話してくださいました。

「本当の自分こそが最も強い力を持ってるから。それは舞台の上でも同じ。」

この言葉をきっかけに、僕は一度役柄についての考えを改めました。そして、舞台上でただ単純に自分自身として立つこと。自分と周りのすべての人をただ感じることを心がけるようにしました。

もしかしたらお客さんにとって、舞台の上は演じているというよりはただ突っ立っている若者に見えるかもしれません。もしかしたら役柄に似合わず若いなぁと思うかもしれません。

僕はこのMPの舞台で、Mr.Wizを通して自分を見つめることがいかに難しくて、素晴らしいことかを学びました。

 


"Talk and Listen"

これはMPのモットーで、創設者の故Richard A. Via氏の意思として今でも向け継がれているものです。

この言葉の意味をキャストの中では何度も話し合いました。

おそらくVia氏の意思とは違うのかもしれません。

でも、僕にとってこの言葉の意味は

「自分と話すこと」「自分を感じること」

だって思いました。

単純だけど、自分にとってはとても難しいことです。だから、それに気づかせてくれたこの環境と、そして関わってくれた全ての人に感謝しています。

本当にありがとう!